ALUMNAT
- Escola Els Estanys -
- Escola Els Estanys -
En aquest apartat trobareu informació sobre:
L'acollida digital de l'alumnat.
L'aplicació curricular de la cultura digital a l'escola.
Competència Digital de l'Alumnat.
Els Entorns Virtuals d'Aprenentatge (EVA) que fem servir a l'escola.
Les eines digitals d'avaluació que utilitzem a l'escola.
PLA D'ACOLLIDA DIGITAL DE L'ALUMNAT
El Pla d'Acollida Digital de l'Alumnat està pendent d'elaboració i és un dels objectius marcats en l'Estratègia Digital de Centre (EDC).
APLICACIÓ CURRICULAR DE LA CULTURA DIGITAL
El tractament de la cultura digital a la nostra escola és el de treballar-la integrada en les programacions dels diferents àmbits. Per tant, treballem els diferents continguts/sabers establerts al nostre document (on estan seqüenciats per cicles) i desenvolupem les competències digitals de manera transversal, des de tots els àmbits, projectes i situacions d'aprenentatge. Això fa que al nostre horari no hi hagi ni una hora ni una aula específica per treballar la cultura digital. En contrapartida, necessitem més recursos digitals, sobretot portàtils per l'alumnat, per poder-los utilitzar en el moment que calgui.
COMPETÈNCIA DIGITAL DE L'ALUMNAT
En relació amb el desenvolupament de la Competència Digital de l'alumnat, tot docent ha de tenir en compte el següent:
A totes les programacions d'aula ha de quedar constància de les activitats relacionades amb l'àmbit digital que s'han portat a terme amb l'alumnat.
Per controlar quines competències digitals s'han treballat i avaluat de cada àmbit, tenim els arxius d'avaluació, on queden registrades totes les activitats d'avaluació que s'han fet cada trimestre al llarg del curs, de cada competència.
També tenim un document de consulta pels docents on es mostren, de cada àmbit, quins sabers, competències i criteris d'avaluació tenen relació amb el desenvolupament de la competència digital de l'alumnat:
ENTORN VIRTUAL D'APRENENTATGE (EVA)
Al nostre centre disposem de 2 entorns virtuals d'aprenentatge:
Google Classroom
Eina integrada al Google Workspace i a la que l'alumnat hi accedeix amb el seu usuari personal de @elsestanys.cat.
Cada tutor/a crea, des del seu usuari corporatiu de @elsestanys.cat, la classe del seu curs i decideix si hi dona accés a la resta de mestres que passen per l'aula o si cadascú crea la seva pròpia classe al Classroom. Això últim es recomana només per l'alumnat de cicle superior.
Web de recursos per a l'alumnat
El nostre centre disposa d'una web de recursos per l'alumnat, d'accés públic, en la que es pot trobar un bon recull d'activitats i recursos didàctics, classificats per cursos i àmbits. També hi ha els accessos directes a les eines digitals que cada curs utilitza.
Cada docent és responsable de mantenir actualitzats els apartats de la web que li pertoquen.
Amb aquesta web els mestres poden:
Disposar d'un recull de materials i activitats multimèdia ben classificats.
Estalviar temps en la cerca en internet d'aquests materials.
I els alumnes poden:
Fer ús d'aquests recursos a l'aula.
Accedir des de casa per practicar, repassar i estudiar.
Clica sobre el botó per accedir a la web de recursos de l'alumnat:
A Cicle Superior, si el tutor/a ho creu oportú, cada alumne/a pot crear un espai web personal on pot organitzar els seus documents, treballs, recursos didàctics i, fins i tot, les evidències del seu propi aprenentatge (carpeta d'aprenentatge digital). Això implica que l'alumnat haurà d'anar aprenent a utilitzar diferents eines digitals (Google Sites, Drive, Calendar, Maps, Youtube, Symbaloo, etc.) per poder-les implementar al seu propi EVA.
AVALUACIÓ
L'avaluació de l'alumnat a la nostra escola es fa mitjançant uns fulls de càlcul creats pel coordinador digital del centre. Hi ha un full de càlcul per cada trimestre de cada curs de primària i en cada full trobem els diferents àmbits i les seves competències. Els i les docents només han d'introduir el nom de les activitats que volen avaluar al costat de la competència corresponent i introduir les qualificacions corresponents. El full de càlcul permet ponderar la valoració de cada activitat. Aquesta ponderació no es fa de manera consensuada; cada docent decideix, en funció de com s'hagi treballat, del nivell de l'activitat d'avaluació, de la importància de l'activitat, etc., quin percentatge assigna a cada activitat. També hi ha un 4t full de càlcul, que s'omple automàticament amb les dades dels 3 trimestres, amb les valoracions de final de curs.
Dins de cada full de càlcul hi ha un full específic on es valoren les diferents competències digitals de l'alumnat.
L'accés a aquests fulls de càlcul es fa des de la intranet del centre, a l'apartat d'Avaluacions.