ORGANITZACIÓ I GESTIÓ
- Escola Els Estanys -
- Escola Els Estanys -
En aquest apartat trobareu informació sobre:
Com està organitzada l'escola.
El Pla de Comunicació del centre.
Els protocols de funcionament.
La imatge pública del centre.
DOCUMENTACIÓ BÀSICA
La cultura digital apareix en pràcticament tots els documents bàsics del centre. A continuació es remarquen els aspectes més importants de cada un d’ells.
El Projecte Educatiu del nostre centre té un apartat específic on es detallen els objectius relatius al desplegament de l’Estratègia Digital de Centre (EDC). Aquests objectius són:
Desenvolupar la competència digital de l’alumnat, dotant-los de les habilitats necessàries per utilitzar eficaçment les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).
Utilitzar les tecnologies digitals com a eines pedagògiques per millorar els processos d'aprenentatge i l'ensenyament, fomentant l'ús de recursos educatius digitals, plataformes d'aprenentatge en línia i altres eines digitals.
Treballar per sensibilitzar l’alumnat i els docents sobre la importància de la ciberseguretat i promoure bones pràctiques en línia, com ara la protecció de contrasenyes, l'ús de connexions segures i la prevenció de l'assetjament cibernètic.
Promoure la formació i el desenvolupament professional dels docents en matèria de competència digital, proporcionant eines tecnològiques, amb l'objectiu de millorar la seva pràctica docent i incorporar estratègies pedagògiques innovadores basades en les TIC.
Impulsar la col·laboració entre el centre educatiu, les famílies i la comunitat per promoure la cultura digital, coordinant amb l’AFA xerrades per a pares i mares sobre l'ús responsable de les TIC i la protecció dels menors en línia.
Propiciar un bon acolliment digital del professorat en el centre, creant un entorn propici per a l'aprenentatge i l'ús de les tecnologies digitals i proporcionant suport el tècnic necessari per a la pràctica docent.
A les Normes d'Organització i Funcionament de Centre (NOFC) del nostre centre, s'especifica la normativa en relació amb l'ús dels mòbils al centre, l'ús de la wifi, l'ús de dispositius personals dels docents i l'ús de dispositius per part de l'alumnat (apartat 1.7).
Dins de la secció de règim disciplinari, pel que fa a la cultura digital trobem el següent:
Conductes contràries a les normes de convivència (lleus) i quina/es mesures correctores s'hi aplicaran (apartat 3.2).
Conductes greument perjudicials per a la convivència en el centre i quines sancions s'hi aplicaran (apartat 3.3).
El projecte de direcció cita els objectius del PEC relatius al desplegament de l'Estratègia Digital de Centre (EDC) i assumeix els objectius, accions i planificació que ja està detallada en aquesta EDC.
ORGANITZACIÓ I GESTIÓ GENERAL DE CENTRE
Gairebé tota l'organització i la gestió del centre estan basades en les eines Google (Workspace amb domini propi "elsestanys.cat").
L'ús d'aquestes eines fan que tot plegat sigui més pràctic, ja que:
L'actualització de les webs és molt més ràpida i senzilla que els blocs.
Molta facilitat a l'hora d'integrar diferents eines.
Bona capacitat per assignar permisos personalitzats en totes les eines.
A l'hora de crear i/o publicar continguts a internet (informació, documents, imatges, vídeos, recursos educatius...), cap mestre pot publicar res en comptes personals, sempre es farà al compte corresponent de l'escola. Per saber els usuaris i les contrasenyes de tots els serveis online que fa servir el nostre centre accedeix a la nostra intranet i mira-ho a l'apartat "Eines web online".
El centre de tot és la intranet d'accés restringit pels docents del centre. La idea és que tot el que pugui necessitar un mestre tant a nivell de documentació com de consulta, aquí ho pugui trobar. El més destacat:
- Documents d'escola (consulta).
Hi ha un document anomenat "Què cal fer al llarg del curs i com fer-ho " que és molt útil i pràctic, sobretot pels mestres nouvinguts.
- Models i plantilles (documents, fitxes, programacions, etc., que es poden necessitar al llarg del curs).
- Programacions.
Sistema amb el qual, només omplint un formulari, pots elaborar i consultar les diferents programacions, tant del curs actual com dels cursos anteriors.
- Minimanuals (tècnics).
- Incidències informàtiques.
Apartat per comunicar qualsevol incidència sobre qualsevol aparell de l'escola. També pots consultar l'estat en què es troba la incidència (oberta o tancada).
- Webs d'interès i recull de recursos didàctics.
- Avaluació.
Accés a totes les proves d'avaluació i als fulls de càlcul de cada curs.
La web de l'escola té com a objectiu principal facilitar tota la informació general relacionada amb l'escola. Antigament també tenia l'objectiu d'obrir una finestra a les famílies per tal que poguessin veure moltes de les activitats que es portaven a terme en el nostre centre. Actualment aquest objectiu es compleix amb l'eina Classdojo, que també permet una comunicació instantània amb les famílies, potenciar el reforç positiu a l'aula i posa a disposició dels docents altres eines útils.
La comunicació amb les famílies, a part d'utilitzar el Classdojo, tot el que és oficial es fa via correu electrònic.
Cada mestre és l'encarregat de publicar a la història de la classe del Classdojo les activitats de la seva aula. L'Equip Directiu és l'encarregat de penjar a la història de l'escola del Classdojo totes aquelles informacions oficials o de caràcter general que vagin dirigides a totes les famílies o a varis grups.
El tractament de la informàtica, des de l'inici de l'escola el curs 2009-2010, és el de treballar-la integrada en la programació de les diferents àrees. Això fa que no tinguem una aula específica d'informàtica i que treballem amb els ordinadors a l'aula sempre que es necessitin.
El desenvolupament de la competència digital de l'alumnat es farà tenint en compte la seqüenciació dels diferents continguts elaborada al nostre centre, però aplicats a situacions reals i des de totes les àrees o àmbits de coneixement.
PLA DE COMUNICACIÓ
El Pla de Comunicació està pendent d'elaboració i és un dels objectius marcats en l'Estratègia Digital de Centre (EDC).
PROTOCOLS DE FUNCIONAMENT
Disposem d'un document per a cada protocol de funcionament del centre. Aquests documents són d'accés restringit pels docents de l'escola i alguns només per l'equip directiu. Aquí teniu el llistat dels diferents protocols amb l'accés a cada document: